سبد خرید 0

طراحی جدید مرسدس AMG GT

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 11 شهریور 1395 در ساعت 15 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی جدید مرسدس ای.ام.جی AMG GT
مهندسان و طراحان آیرودینامیک مرسدس ای.ام.جی در حال طراحی جدید مرسدس ای.ام.جی AMG GT فرم R هستند.

 

 

اطلاعات کلی:
مصرف سوخت ترکیبی: 11.4 لیتر در 100 کیلومتر
انتشار اکسید کربن موجود (ترکیبی) : 259 گرم / کیلومتر

 

 

خلوص را تصور کنید:
طراحی فنی و کاربردی تمام عناصر به کمک شرایط آیرودینامیکی آمده است و رانندگی را برای کاربر لذتبخش تر و راحت تر نموده است. زبان طراحی جدید مرسدس ای.ام.جی، خلوص و اصالت را همانند گذشته در ذهن تداعی می کند. طراحی عضلاتی و حجیم که حس قدرتمند بودن را به طرزی شگفت انگیز به بیننده منتقل می کند و پنجره مشبک جدید AMG که چشم نواز تر از همیشه طراحی شده است. باله های جدید کرومی رنگ هم از سبک طراحی خودروهای مسابقه ای جدید الهام گرفته شده است.

فرم پایه و اولیه ی جلو پنجره ی مشبک، ما را به یاد مرسدس ای.ام.جی 300 SL می اندازد که در سال 1952 در مسابقات جاده ای پانامریکا در مکزیک افتخار آفرین شد.

 

 

خشن و لجام گسیخته:

فرم جدید جلوپنجره که به سمت پایین و کناره ها کشیده شده است حالتی مشابه بینی کوسه به خود گرفته است. ارتفاع قسمت جلوی خودرو کاهش یافته و به سطح جاده نزدیکتر شده است و موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شده است. همچنین حجم جریان هوایی که از طریق جلو پنجره موجب خنک شدن موتور می شود بیشتر شده است. عملکرد آیرودینامیکی و نتیجه تست خودرو در تونل دود (تونل هوا) هم نتایجی بهتر از قبل را نشان می دهد.

خطوط و برجستگی های V شکل رو به جلو در طراحی این خودرو زیاد به چشم میخورد. خطوطی که باعث می شود حتی زمانی که خودرو ساکن و ثابت است، تمایل آن به حرکت و شتاب را احساس کنید. گویی قصد به آغوش کشیدن جاده را دارد.

 

 

 

یادآور موتورهای جت:

از نظر شکل، هواکش بزرگ جلوپنجره یادآور موتورهای جت هستند. این جلو پنجره به شما اطمینان می دهد که هوای مورد نیاز برای خنک کردن موتور به آسانی تامین می شود. دو باله افقی در زیر چراغ های جلو قرار دارد که پشت آن نیز ورودی هایی برای دریافت هوای بیشتر قرار گرفته شده است. اضافی جریان هوا به آرامی از روی سطح قوس دار درپوش موتور و روی چراغ ها عبور کرده و شرایط آیرودینامیکی ایده آلی را فراهم می کند. اینجا خنک سازی موتور به همان اندازه ی زیبایی و اصالت طراحی اهمیت داشته است و همه چیز بهینه سازی شده است.

 

 

 

بسته قدرت:

باله های جلو از فیبر کربن فوق العاده سبک ساخته شده است و 46 میلی متر به عرض AMG GT R افزوده و ترکیبی بی نقص با چرخ های بزرگ جلو به وجود آورده است. حفره های جانبی که زیر باله ها قرار گرفته اند و تا روی درب ها نیز کشیده شده است در واقع یک خروجی هوای بزرگ است تا گرمای تولید شده توسط موتور را به بیرون منتقل کند. علاوه بر این، مانند یک مهر بر روی خودرو نقش بسته و آن را متمایز کرده است. روی این باله 5 نقش الماس نشان قرار دارد تا نهایت زیبایی را به نمایش بگذارد.

 

 

 

رینگ های 10 پره دارای طراحی بسیار استادانه ای هستند که به لوگوی ستاره سه پر مرسدس ای.ام.جی مزین شده است.

 

 

 

افزایش عملکرد و بهره وری:

طراحی بسیار سبک وزن چرخ ها مزیت های فراوانی دارد. از جمله اینکه وزن کلی خودرو و جرم چرخشی را کاهش می دهد و در نتیجه کارایی و عملکرد افزایش می یابد. تعلیق چرخ و پاسخ دهی فرمان بهتر و دقیق تر می شود. طراحی خاص چرخ باعث شده دید روشنی از سیستم ترمز که به طور انحصاری و با رنگ زرد رنگ برای AMG GT R طراحی شده است به بیننده ارائه می دهد.

 

 

 

تاکید بر بهینه سازی آیرودینامیک:

قسمت انتهایی و عقب خودرو هم از ویژگی های نو آورانه و متعددی برخوردار است. باله انتهای خودرو و دیواره های جانبی آلومینیومی آن که در قسمت عقب گسترده شده اند باعث چسبندگی بیشتر به سطح جاده می شود و به شما اجازه می دهد سرعت های بالاتری را در سر پیچ ها با اطمینان خاطر تجربه کنید. به واسطه وجود این باله و جداره ها، جریان هوا در قسمت عقب دو برابر افزایش یافته است.

 

 

رانندگی نهایی:

طراحی فضای داخلی نیز به شدت اسپورت است. صندلی اسپورت AMG با امکان تنظیم به وضعیت های مختلف که از مواد حاوی میکروفیبر Dinamika و چرم مرغوب و با کیفیت ساخته شده است به یک استاندارد در خودروهای جدید مرسدس ای.ام.جی تبدیل شده است. این صندلی ها در سر پیچ ها، چرخش ها و مانور های ناگهانی، به خوبی راننده و سرنشین را در خود در بر می گیرد و حفظ می کند. این صندلی نه به صورت آپشن بلکه به صورت یکی از امکانات پایه ی خودرو و بدون هیچ هزینه ی اضافی برای خریداران در نظر گرفته شده است. از آپشن های خودرو که با پرداخت هزینه ی جداگانه می توان سفارش داد کمربند ایمنی زرد و صفحه کیلومتر شمار برجسته زرداست. داشبورد عریض این خودرو یادآور یک بال قدرتمند است و همچنان این نکته را یاد آوری می کند که نیم نگاه طراحان مرسدس ای.ام.جی به صنایع هوایی و شیوه ی طراحی هواپیماها بوده است. این نوع طراحی داشبورد و کنسول وسط و ارتفاع کم صندلی راننده که مقداری پایین قرار گرفته است دائما این توهم را در راننده ایجاد می کند که سوار نه یک خودرو، بلکه یک هواپیما شده است.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()